Πέφτουν πρόστιμα για τον δρόμο Λεμεσού-Σαϊττά: Δύσκολα τελειώνει εντός του 2024 η πρώτη φάση

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΖΟΥΡΟΣ

Header Image
Ήδη από χθες,17 Οκτωβρίου, ξεκίνησαν τα πέναλτι 4.500 ευρώ ημερησίως για τον εργολάβο του έργου, λόγω αδικαιολόγητων καθυστερήσεων

Με τα σημερινά δεδομένα και τον ρυθμό εργασιών που παρατηρείται, ο δρόμος Λεμεσού-Σαϊττά αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, χωρίς όμως να αποκλείεται ο εργολάβος να αυξήσει ρυθμούς και να παραδώσει το έργο νωρίτερα, γλυτώνοντας και μερικές χιλιάδες ευρώ σε πρόστιμα. 

Όπως εξήγησε στον «Π» πηγή από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, το χρονοδιάγραμμα για δικαιολογημένες παρατάσεις ολοκληρώθηκε στις 16 Οκτωβρίου και από τις 17 και μετά ο εργολάβος «τιμωρείται» με πρόστιμο 4.500 ευρώ για κάθε ημερολογιακή ημέρα που καθυστερεί να παραδώσει το έργο. Η ίδια πηγή εξήγησε ότι από πλευράς Δημοσίων Έργων έχουν εξεταστεί όλα τα αιτήματα και απαιτήσεις του εργολάβου μέχρι σήμερα και δεν προκύπτει οποιοσδήποτε λόγος για επιπλέον παράταση, έτσι εφαρμόζονται ήδη οι πρόνοιες του συμβολαίου για τις ρήτρες παράδοσης. Σημειώνεται δε ότι η ημερομηνία που προβλέπεται από τη συμβατική υποχρέωση για παράδοση του έργου ήταν αρχικά ο Μάρτιος του 2023, ενώ μέχρι τώρα οι παρατάσεις ήταν δικαιολογημένες για μία σειρά από λόγους που οφείλονται τόσο στην πανδημία (το έργο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2020) όσο και σε αλλαγές που έγιναν από πλευράς του κράτους σε σχέση με τους αρχικούς σχεδιασμούς, κυρίως για να επωφεληθούν οι μεγάλες αναπτύξεις της περιοχής αλλά και για καλύτερη ρύθμιση του οδικού δικτύου με βάση τα νέα δεδομένα. 

Σύμφωνα με την ίδια πηγή του Τμήματος Δημοσίων Έργων, αυτή τη στιγμή το συνολικό έργο βρίσκεται περίπου στο 80% της ολοκλήρωσής του και απομένουν κάποια πολύ συγκεκριμένα σημεία για να τελειώσει στην ολότητα. Πρόκειται για ένα σημείο όπου θα πρέπει να γίνει οπλισμένη επίχωση για κατασκευή γέφυρας στο ανατολικό σημείο μαζί με κυκλικό κόμβο που θα εξυπηρετεί ιδιωτικό σχολείο, ενώ υπολείπονται και επίσης 600 μέτρα οδοστρώματος στην κατεύθυνση προς το Τρόοδος όπου πρέπει να γίνει η στρώση του δρόμου. Πάντως το έργο τεχνικά θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο καθώς για πρώτη φορά στην Κύπρο αυτοκινητόδρομος τεσσάρων λωρίδων θα βρίσκεται σε δύο επίπεδα με σημαντικές υψομετρικές διαφορές. Σημαντικό επίσης θεωρείται ότι, παρόλη την ταλαιπωρία, το έργο υλοποιείται χωρίς να κλείσει ο αυτοκινητόδρομος Λεμεσού-Τροόδους. 

 

 Τα βλέπει διαφορετικά η Cyfield

Πάντως σε δηλώσεις του στο Κανάλι 6, ο διευθυντής της Cyfield, Κυριάκος Χρυσοχόος, δήλωσε ότι η ημερομηνία παράδοσης δεν είναι τελική, αφήνοντας ανοιχτό το περιθώριο για νέες παρατάσεις. Εμφανίστηκε ωστόσο αισιόδοξος ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα, με κάποιες επουσιώδεις -όπως τις χαρακτήρισε- εκκρεμότητες. Απέδωσε τις καθυστερήσεις σε δικαιολογημένα ζητήματα για τα οποία αναμένουν αποφάσεις από τα Δημόσια Έργα, καθώς και στην αναπροσαρμογή των μελετών για διάφορα θέματα που προέκυψαν στην πορεία υλοποίησης του έργου. 

 

Η περιγραφή του έργου

Το κόστος για τη φάση Α1 ανέρχεται στα €31,09 εκατ. περιλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το έργο αφορά, ανάμεσα σε άλλα, την κατασκευή τμήματος αυτοκινητόδρομου μήκους περίπου 3,7χλμ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στον άξονα Λεμεσού-Σαϊττά και δευτερεύοντος οδικού δικτύου συνολικού μήκους περίπου 5χλμ. Διαλαμβάνει επίσης έναν τρισκελή ανισόπεδο κόμβο νότια της Παλώδιας, υπέργεια διάβαση, τέσσερις κυκλικούς κόμβους, κατασκευές αντιστήριξης και εργασίες προσαρμογής του αυτοκινητόδρομου με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Σχετικά πάντως με τη Φάση Α2 και Β’ Φάση δεν υπάρχουν νεότερα. Παρόλο που η Β’ Φάση θεωρητικά και μόνο είναι σε προχωρημένο στάδιο μελετών, αναμένονται εγκρίσεις από τα αρμόδια Τμήματα Περιβάλλοντος και το Υπουργείο Οικονομικών για να προκηρυχθούν προσφορές, αν και ο αρχικός προγραμματισμός ανέφερε ότι με την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών στην Α1 Φάση θα ξεκινούσε η επόμενη. 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play